Regio Utrecht & Landelijk

Onze Tussenpaus - Overbruggingszorg

Niemand wil er op komen te staan! 

De gruwel van de wachtlijst!

Tussenpaus

Je zoekt hulp maar er is een wachtlijst!

Jijzelf of de mensen in de omgeving gaan kopje onder

Je hebt steun nodig die er (nog) niet is!

Er is behoefte om af en toe te praten!

De hulpvraag moet beter in kaart gebracht worden.

Hoe zorg je ervoor dat je niet in een gat valt

Waar hebben wij het nu eigenlijk over?

Je hebt uiteindelijk al je moed bij elkaar geschraapt om de stap te zetten. Het gaat al een tijdje niet goed met je. Jijzelf ervaart dit en soms krijg je zelfs signalen uit je omgeving. Het is lastig want eigenlijk schaam je jezelf een beetje maar wat je ook probeert je voelt je gewoon niet goed. Vaak verdwijnt de dagbesteding, sociale contacten worden minder en binnen het gezin ontstaan meer conflictsituaties.

Het is dus tijd om hulp te gaan zoeken en dat is natuurlijk best wel lastig. Voor niet medische hulp en ondersteuning moet de hulpvrager zich wenden tot de huisarts en wordt daarna doorverwezen naar een wijk team professional. Met lood in je schoenen besluit je de afspraak te maken met de wijkteam professional. Binnen een paar dagen zit er een aardige dame aan je keukentafel om samen met jou te bekijken wat het probleem is en welke oplossingen er zouden kunnen zijn. 

Na 1 of 2 gesprekken is de wijk team professional ervan overtuigd dat er echt iets aan de hand is. Je krijgt een doorverwijzing naar de voorliggende ggz of hulpverleningsinstantie. Helemaal top natuurlijk totdat je te horen krijgt dat er nog een wachtijd is van 3 maanden voordat een eerste gesprek gaat plaatsvinden en daarna nog een wachttijd voordat een eventuele behandeling gaat starten. De wijkteam professional wenst je het beste en adviseert je om rustig te wachten tot het zover is. Het werk van de wijkteam professional zit er op want zo werkt het nu eenmaal in het zorgstelsel van Nederland.

Iedereen doet zijn best maar helaas is er aan wachttijden niet te ontkomen.

Daar zit je dan, bang om dieper in de put te raken en eigenlijk ontdek je dat je nog veel meer had willen vertellen aan de wijk team professional. Je kijkt in je agenda hoelang 3 maanden eruit zien voor je en met ongeloof voel je de moed in je schoenen zakken. Eigenlijk wil je nu al hulp bij jouw probleem. Wellicht willen je partner en je kinderen nu ook wel hulp bij het probleem. Want, inmiddels duurt het al wat lang en iedereen om je heen en jijzelf hebt er last van. Nog een keer moeten wachten voelt uitzichtloos en ergens voel je jezelf ook gewoon keihard afgewezen. Er bestaat een kans dat de klachten erger worden en dat er meer en meer spanningen zullen ontstaan.

Gelukkig kan je op dat moment contact opnemen met de coaches van Ego Centralis. Zij zullen direct contact opnemen met de wijkteam professional en samen met jou afspraken maken over hoe de tijd te overbruggen totdat de daadwerkelijke hulp op kan starten. Tussenpaus is een product wat de zorgvrager zal helpen de wachttijd stabiel en gehoord door te komen. 

Zo zullen wij tijdens de tussenpaus, afhankelijk van jouw behoefte meerdere keren per week met je afspreken. Samen zorgen wij ervoor dat jouw problemen niet groter zullen worden of in ieder geval beheersbaar blijven. Ook gaan we kijken welke zaken je nog wilde vertellen en vastleggen welke vragen er bij jou leven zodat wij dit warm kunnen overdragen aan jouw toekomstige hulpverlener wanneer de wachtlijst voorbij is.  Dit is handig omdat jij dan het verhaal niet nog een keer hoeft te vertellen en direct aan de slag kan gaan.

De tussenpaus is bedoeld om te voorkomen dat mensen tussen de wal en het schip vallen.

Indien nodig bekommeren wij ons tijdens de tussenpaus ook over de mensen in jouw gezin of directe omgeving. Vaak is het zo dat bij psychische problemen niet alleen de hulpvrager problemen ervaart maar dat deze ook gedragen worden door het hele systeem. Wij, de coaches van Ego Centralis staan nergens van te kijken, stropen graag onze mouwen op om samen met jou aan de slag te gaan.

Uiteraard kunnen wij zaken niet genezen en soms zelfs niet behandelen maar wij kunnen wel zorgen voor de nodige aanspraak en je de mogelijkheid bieden stoom af te blazen en zoveel als mogelijk in je eigen kracht te blijven staan.

Wie weet, na verloop van tijd blijkt onze inzet voldoende te zijn om je verder te begeleiden waardoor je niet eens meer de gang naar de aangeboden hulpverlener hoeft te maken. Indien je wel naar deze hulpverlener moet gaan dan zullen wij er alles aan doen om deze overgang zo soepel als mogelijk te laten verlopen.

Vanaf nu, heb je een probleem, wordt je niet aan je lot over gelaten en kan je zicht houden op een oplossing. De coaches van Ego Centralis bieden zeer graag deze overbruggingszorg en helpen graag bemiddelen tussen jou en de zorgprofessional.

Heb je vragen? Wil je kennismaken? Bel ons, of vul het contactformulier in!

Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!!

Als er iets speelt of je loopt ergens tegen aan dan zit je natuurlijk niet te wachten op een wachtlijst. Je wil graag aan de slag en in ieder geval gezien worden en erkenning krijgen voor je problemen. Wij hechten waarde aan het bieden van overbruggingszorg zodat jij als client niet tussen wal en het schip zal vallen. Je kan ons hierover bellen.
Ego Centralis Voorstellen
Ego Centralis -> Overbruggingszorg is erg belangrijk!
Office Manager: 0307995981 | Jap Coach/Eigenaar 0630027790 | Francis Coach 0633090771

Lid worden van het sociale platform Ego Centralis

Wij hebben het meest sociale platform van Nederland ontwikkeld. Als hulpvrager maar ook als professional kan je gratis of betaald lid worden. Het platform is bedoeld voor lotgenoten contact, het stellen van hulpvragen, het krijgen van sociale contacten, het openen van een privé spreekkamer, het delen van kennis (professional), vragen over casuïstiek en nog veel meer. Klik snel op de knop voor meer informatie!